Mama parcie na szkło, chcę zostać celebrtą

Temat: Mam parcie na szkło – chce zostać celebrytą

Wiek: harcerze, harcerze starsi

Miejsce: harcówka

Czas trwania:
1,5 – 2 h

Potrzebne materiały: aparat najlepiej więcej niż jeden, ubrania, przybory do makijażu, kredki, kartki papieru, długopisy, wcześniej wydrukowane karteczki z :„cechami definicji” i wskazówkami autoprezentacji, projektor do wyświetlania zdjęć czy filmów

Cel: - pokazanie pozytywów i negatywów bycia gwiazdą, pokazanie od jakich czynników zależy droga do sukcesu, nauczenie harcerzy elementów autoprezentacji

Przebieg zbiórki:




1. Wstęp – Każdy na kartce zapisuje dokończenie zdania „gdybym mógł/a być sławny/na to byłbym/ byłabym…” następnie wszystkie karteczki lądują na środku i prowadzący czyta je losowo, jeżeli ktoś ma ochotę może uzasadnić swoją odpowiedz - 5 min

2. Definicja słowa celebryta, gwiazda, artysta – czym się różnią?
Każdy otrzymuje 3 karteczki z wypisanymi cechami, przymiotami np. talent, pieniądze, klasa, sława itp. Następnie obok zapisują wagę od 1-10 jak bardzo dana cecha odpowiada kolejnym definicjom, potem następuje porównanie wyników i dyskusja na temat różnicy między tymi określeniami - 7-8 min

3. Przerywnik – kim jestem? Jedna z osób ma na plecach przyczepioną kartkę z imieniem i nazwiskiem (pseudonimem) gwiazdy, może zadawać reszcie osób pytania na które możliwa odp to TAK lub NIE i na ich podstawie ma odgadnąć „kim jest” - 7-8 min

4. Menadżer –W życiu gwiazd bardzo ważną rolę odgrywa menadżer oraz pozostały sztab specjalistów którzy razem pracują na sukces.
Następuje podział harcerzy na drużyny – sztaby specjalistów od wizerunku i promocji, każda z nich dostaje inny „rodzaj gwiazdy”: piosenkarka pop, zespół rockowy, gwiazda reality show, aktorka telenoweli, itp. Mają oni za zadanie przygotować: image gwiazdy(wygląd styl, dostępne różne ubranie coś do makijażu), przygotować koncepcję przebiegu kariery(gdzie i kiedy się pokazywać co robić), mogą przygotować sesję promującą , artykuł do gazety i wszelkie inne pomysły mające na celu podniesienie popularności.(liczy się bardzo inwencja twórcza harcerzy) - 25 -30 min

5. Przerywnik – głuchy telefon W dwóch drużynach podawana jest pewna plotka prasowa metodą „głuchego telefonu”, liczy się szybkość i dokładność przekazywanej plotki - 6-7 min

6. Autoprezentacja – media to potęga, a podstawa to umiejętność prezentowania się przed kamerą; harcerze w grupach (tych samych co poprzednio)otrzymują wskazówki spisane na kartce jak powinno się prezentować przed kamerą, następnie nagrywają krótki filmik zawierający np. 6 błędów, zadaniem drużyn przeciwnych jest wyłapanie tych błędów - 20-25 min

7. Zakończenie - podsumowanie zbiórki przez prowadzącego i ponowne pytanie do uczestników zbiórki: czy chciałbym zostać sławną osobą? - 5 min

8. Sprawy organizacyjne - 5 min


Opracowała: J. Kowalczyk